středa 23. května 2012

Recenze – Ghost Pepper '10' Sauce




Vážení a milí, dnes se mrkneme na další prima omáčku z produkce rodinného podniku Cambridge Chilli Farm. Dle vyjádření výrobce se jedná o jeho nejpálivější výrobek a každičká lahvička obsahuje 10 papriček naga morich. Ta je v angličtině někdy nazývána ghost pepper – odtud tedy název. Jsem upřímně zvědav, jaké zážitky mi omáčka zprostředkuje.

Přísady: pečená rajčata, papričky naga morich, jablečný ocet, hnědý cukr, pečený česnek, pečené červené papriky, limetková šťáva, melasa, rozmarýn, černý pepř, sůl.

Vzhled: flaštička z čirého skla o objemu 150 ml se vyznačuje stejném tvarem jako před časem zde recenzovaná Habanero Voodoo Sauce. Vkusně a střízlivě zpracovaná etiketa vyvedená v kombinaci žluté, červené a černé barvy sděluje vše podstatné a mně se docela líbí.

Konzistence a barva: červenohnědý odstín Ghost Pepper '10' Sauce se trochu podobá dobře odleželému domácímu kečupu. Konzistence je poněkud řidší, ale nikoliv vysloveně vodová. Jednotlivé ingredience jsou jemně nadrcené a s výjimkou sem tam se vyskytujícího kousku černého pepře působí celek homogenním dojmem.

Vůně: jsem si jistý, že rustikální vůně pečených rajčat a paprik vám nedá spát! Celek je vhodně doplněn rozmarýnem a s přáteli jsem se shodl, že jsou zde patrné švestkové podtóny. Velmi zajímavé, na mou věru.

Chuť: chuť omáčky je nasládlá a v dobrém slova smyslu silně ovlivněná pečenou zeleninou. Dále je cítit česnek a pepř, a opět mi přijde, jako bych měl na jazyku kousek švestky. Pokud patříte mezi ty milovníky pálivého, kteří nemají rádi příliš octovité omáčky, je pro vás Ghost Pepper '10' Sauce tím pravým – ocet je cítit jen velice jemně a celek není skoro vůbec kyselý. Tak na co ještě čekáte?

Pálivost: pálivost je opravdu velice solidní a dovoluji si tvrdit, že může téměř konkurovat extraktovce The Evil One. Naga morich se prostě nezapře. Nástup pálivosti je pěkně svižný a v ústní dutině vás bude oblažovat docela dlouho. Rozhodně jsem byl příjemně překvapen.

Jídlo:  Ghost Pepper '10' Sauce bude skvělá na grilovačky všeho druhu a báječně poslouží i při výrobě nejrůznějších marinád a salátů. Pokud jde o konkrétní recept, rozhodl jsem se tentokrát volně inspirovat  pikantním hamburgerem ze známého pořadu Šéf na grilu. Oproti předloze jsem se vykašlal na zelený pepř (moc ho nemusím) a vnitřek burgeru důkladně těsně před konzumací důkladně pokapal recenzovanou omáčkou. Výsledek mne náramně potěšil a jistě to není naposledy, kdy jsem tuhle baštu připravoval. Omáčka se v pokrmu velice dobře prosazovala a zároveň se zbytkem dobře ladila. Vřele doporučuji vyzkoušet.   




Cena a užitná hodnota: omáčka Ghost Pepper '10' Sauce stojí stejně jako Voodoo Sauce, tedy 169 Kč. Za tyto peníze obdržíte výrobek solidní pálivosti a vynikající chuti, a pokud to nebudete moc přehánět, určitě vám měsíc nebo dva vydrží.

Shrnutí: poctivá a dobrá omáčka za přiměřenou cenu. Pokud navíc preferujete méně kyselé výrobky, neváhejte.

Žádné komentáře:

Okomentovat