pátek 9. března 2012

Recenze – Chocolate Habanero Voodoo Sauce


Co si budeme povídat, s pálivými omáčkami a jejich výrobci na straně jedné a milovníky pálivého coby jejich zákazníky na straně druhé se to v mnohém podobá hudebnímu byznysu – většinou jsme v marketech zahlcováni mainstreamovou produkcí mamutích potravinářských koncernů, a kdo chce něco lepšího, musí se kopnout do zadnice a hledat. Cesta je to mnohdy trnitá, ale určitě budete souhlasit s tím, že se vynaložené úsilí skoro vždycky vyplatí. Dnes se ke mně dostal výrobek sympatické rodinné firmy Cambridge Chilli Farm. Jak to tak vypadá, v britském univerzitním městě se pěstuje nejenom vzdělání a věda, ale prostor zde mají překvapivě i habanera. Nemohu se dočkat, až něco podobného začne vznikat i u nás.

Přísady: rajčata, červená cibule, čokoládové papričky habanero, jablečný ocet, hnědý cukr, pečený česnek, papričky chipotle, limetková šťáva, černý pepř, sůl.

Vzhled: lahvička o objemu 150 ml z čirého skla je opatřena oranžovou nálepkou s černými nápisy. Design je střídmý a nepřeplácaný a mně osobně se dost líbí. Hrdlo lahve je zakryto černou fólií, kterou nemohu nezmínit, neboť ji lze docela špatně sundat. Prsty a nehty na ni nestačily, bylo třeba použít nůžky.

Konzistence a barva: omáčka je pěkně oranžovohnědá a dost hustá. Lze v ní snadno spatřit kousky nahrubo nasekaného černého pepře, zato semínek nevidět.

Vůně: nádherně jemná a vyvážená kombinace vůní habaner, rajčat a papriček chipotle je velmi příjemná a připomene vám všechny ty krásné chvíle, které jste zažili s plechovkou chipotle papriček. Mňam, tak na tohle se opravdu těším.

Chuť: omáčka je tak hustá, že se jí nejprve vůbec nechtělo z lahvičky. Dlužno dodat, že v tu chvíli už mi byla každá další vteřina před ochutnávkou utrpením, tak jsem se těšil! Konečně mám plnou lžíci a mohu ochutnat. Vážení a milí, tohle opravdu stojí za to. V chuti se krásně prolíná kouřová chuť chipotles s rajčaty a čokoládovými habanery. Chocolate Habanero Voodoo Sauce je příjemně nasládlá, nikoli ovšem přeslazená. Díky jablečnému octu je kyselost jenom mírná a jemná, sůl necítím vůbec, a ušetřeni zůstaneme i hořkosti typické pro rozdrcená semínka.

Pálivost: pálivost není až tak vysoká, jak bych býval od omáčky s čokoládovými habanery čekal, nicméně věřím, že si přijdete na své a zklamáni nebudete. Nástup pálivosti je příjemně rychlý a celkově odpovídá omáčkám s habanery. S tím ovšem souvisí i skutečnost, že setrvalost vjemu pálení je kratší a pálivost poměrně rychle odezní.

Jídlo: s omáčkou jsem koketoval na pizze, chlebíčkách, na nakládaném hermelínu a v salátu zeleninovém i ovocném (a pak kdo je tady úchyl, že?). Ve všech případech Voodoo Sauce splnila má očekávání a pro studenou kuchyni ji tedy mohu jenom doporučit. Z kuchyně teplé jsem s její pomocí vylepšil něco krémových zeleninových polévek a volská oka. Také OK, nicméně mi přišlo, že v polévce se omáčka trochu ztrácela.

Cena a užitná hodnota: omáčku Chocolate Habanero Voodoo Sauce u nás pořídíte za 169 Kč. To se nezdá tak moc, nicméně považuji za poctivé upozornit, že vzhledem k báječné chuti výrobku obsah lahvičky rychle mizí, a kdyby to měla být moje jediná omáčka, byl bych schopen ji spotřebovat během několika dnů. Naštěstí mám z čeho vybírat, takže mi pár týdnů vydrží.

Shrnutí: velice chutná a překvapivě univerzální omáčka od sympatického rodinného malovýrobce. Určitě jí dejte šanci.

1 komentář: