středa 16. května 2012

Recenze – Tempest



Společnost Grim Reaper Foods již není ctěnému čtenářstvu tohoto blogu nijak neznámá. Pálivé omáčky z její produkce jsem již recenzoval, a dlužno dodat, že ve tvrdé konkurenci obstály se ctí. Je tedy zřejmé, že když se mi naskytla možnost podívat se na zoubek, resp. pod víčko extra panenskému řepkovému oleji s přídavkem chilli a česneku, neváhal jsem ani na okamžik. Také jste jako já celí napnutí, jak to dopadne?

Přísady: řepkový olej lisovaný za studena, extrakt z chilli papriček, přírodní česnekový extrakt.

Vzhled: vysoká a štíhlá čtvrtlitrová flaštička z čirého skla je příjemná do ruky a v lednici díky svému tvaru nezabírá zbytečně místa. Etiketa se Smrťěm třímajícím namísto kosy papričku slibuje „božskou pomstu“. Hm, no uvidíme.

Konzistence a barva: viděli jste už někdy v životě olej? Že ano? No tak vidíte – tenhle vypadá podobně jako vaše Lukana, jen je trochu tmavší.

Vůně: krásně česnekový odér ve mně vyvolává libé pocity a je příslibem událostí budoucích.

Chuť: upřímně vzato mi přijde dost obtížné hodnotit chuť, neboť se nepovažuju za kdovíjakého odborníka na oleje. Jasně, kvalitních extra panenských olivových olejů jsem   za svůj krátký život už pár desítek litrů spotřeboval, ale ani to ze mne nedělá experta. Berte tedy moje hodnocení s rezervou. Chuť mi přijde jemně papriková s decentním nádechem skořice. Spolu s výraznou chutí česneku je výsledkem výrobek harmonického šmaku.

Pálivost: pálivost je střední až nižší, a pokud si doma děláte svůj vlastní chilli olej (fantazii se meze nekladou a receptů je plný Internet), určitě jeho pálivostí nebudete překvapeni, tím méně nepříjemně zaskočeni. To je ale v každém případě výhoda, neboť olej přeci chcete používat po lžících, nikoliv po kapkách, že?

Jídlo: mno, co vám budu povídat – „Bouři“ si užijete v salátech, na mase i zelenině. A protože na tohle byste dokázali přijít sami, radši si ukážeme recept, ve kterém jsem jej dneska používal já, tedy zapečené baklažány plněné rajčaty a tofu, podávané s pečenými papričkami jalapeño plněnými sýrem gervais. Kromě dvou středních baklažánů budete potřebovat cibuli, česnek, tři rajčata, 200 g přírodního tofu, sůl, pepř, čerstvé listy bazalky a trochu parmezánu. No a pak už jen jalapeños a přírodní gervais.

Rajčata spařte, oloupejte a nakrájejte. Baklažány podélně rozpulte, vnitřky se semínky vydlabejte a vyhoďte. Vnitřní stranu vzniklých „lodiček“ můžete posypat solí a nechat z nich vytáhnout vodu a případnou hořkost. Dejte stranou. Zapněte troubu a nastavte teplotu zhruba 200 °C. Na větší pánvi si připravte náplň – na oleji Tempest orestujte cibuli, česnek, po chvíli přidejte nastrouhané tofu a rajčata. Přidejte nasekanou čerstvou bazalku a nechte probublávat, dokud směs nezhoustne. Dochuťte solí a pepřem a ještě chvíli „bublejte“. Pokud by byl výsledek příliš kyselý, lze náplň dosladit třeba hroznovým cukrem.

V mezičase podélně rozpulte papričky jalapeño a vydlabejte semínka. Gervais utřete s trochou soli a sýrem naplňte půlky papriček.

Teď už byste měli mít hotovou rajčatovou náplň. Na plech vyložený pečicím papírem položte vydlabané poloviny baklažánů, nalijte do nich ještě trochu oleje a směle je naplňte rajčatovou dobrotou. Okolo naklaďte plněné papričky. Mohlo by to vypadat nějak takto: 




Plech šupněte do trouby a pokrm nechte péci nějakých 15–20 minut, víc ne. Poté na horní část zvesela naklaďte parmezán, ještě pár minut zapékejte, a je hotovo. Výsledek byl v mém případě následující:




Nemusím nejspíš ani dodávat, že jsem si báječně pochutnal, viďte? 


Cena a užitná hodnota: olej Tempest stojí 169 Kč. Není to úplně levné, ale tak už to u dobrých věcí obvykle bývá.

Shrnutí: pro milovníky ovoněných a ochucených olejů představuje „Bouře“ zajímavou a chutnou alternativu. Navíc dobře vypadá, takže jde potenciálně i o atraktivní dárek. Využití v kuchyni je poměrně všestranné, takže za mne palec nahoru.

Žádné komentáře:

Okomentovat