středa 26. února 2014

Recenze – Krakatoa



Vážení a milí, je o mě všeobecně známo, že pokud jde o chilli, preferuju čisté chuti a přístup zaměřený na kvalitní suroviny. Dnes recenzovaná Krakatoa od CaJohna slibuje obojí. Bude moje očekávání naplněno? Čtěte dále!

Přísady: papričky Red Savina, vinný ocet. Ano, takhle málo stačí. Jen bych podotknul, že pokud se vám podaří narazit na některou ze starých šarží, bude výčet přísad obsahovat ještě navíc sůl.

Vzhled: objem 148 ml, lahvička klasického tvaru, barevná nálepka se soptícím vulkánem. Co chcete víc? 

Konzistence a barva: pokud jde o odstín, bude do jisté míry záležet na várce, kterou pořídíte: měl jsem už omáčky vysloveně červené, ale na druhou stranu mne stihlo jednou lehce vystrašit i pár kousků barvy oranžové. Nebojte ale nic, pořád je to ono. Krakatoa je spíše tečavější, tak bacha při podávání.

Vůně: my, kteří přísaháme na habanera a vše s nimi souvisejícím, máme mnohdy co dělat, abychom místo konzumace jen nečichali k lahvičce. Ta jakoby ovocná vůně papričky Red Savina je prostě fenomenální a nedá vám spát.

Chuť: omáčka přesně splňuje očekávání; chuť je plná a sytě papriková, podtržená vinným octem. Zde už se nevyhnu srovnání s klasikou The Legend, která nabízí to samé složení. „Legenda“ mi přijde chuťově jemnější, jako by v ní byl použitý ještě kvalitnější ocet. Ale dnes recenzovaná omáčka je taky moc fajn. Hezky čerstvá a příjemná.

Pálivost: málo platný, tohle startuje na první nakopnutí (asi jako já, když se naseru), a koní pod kapotou by taky bylo dost. Jinak habanerová klasika, pálivost jako žiletka, ale za chvíli si můžete (nebo musíte?!) dát znova.

Jídlo: pokud v něčem „Sopka“ exceluje, je to univerzálnost použití. Hodí se totiž skoro do všeho od ovocného salátu přes cukrovinky a jiné sladkosti až po polévky, omáčky či dipy. Schválně někdy v sobotu po ránu vyzkoušejte horkou čokoládu s dávkou této lahody. Garantuju vám, že váš víkend bude zase o chlup lepší. Kdybych měl pohovořit o svých zkušenostech, nejradši mám Krakatou asi ve studený kuchyni, třeba na sendviče a saláty.

Cena a užitná hodnota: srovnával-li jsem výše recenzovaný výrobek s Legendou, která stojí skoro tři stovky, tak nelze nezmínit skutečnost, že Krakatou můžete mít za ani ne dvě stovky. A to se docela vyplatí.

Shrnutí: určitě nejde o extra super mega čupr originál, ale o to mnohdy ani nejde – kolikrát budete shánět spolehlivého tahouna, který vás nikdy nezklame. Krakatoa takovým nárokům vyhoví beze zbytku.

Žádné komentáře:

Okomentovat