čtvrtek 26. září 2013

Recenze – Tamango Hotsauce



Vážení, týden uběhl jako voda a máte mne tu zpět s další recenzí. Dnes si hodlám posvítit na jednu novinku z portfolia značky Shamanic Fire. Tamango Hotsauce našinci slibuje nevšední zážitky z kombinace papriček tabasco, které proslavila stejnojmenná legendární omáčka (a furt tu na ni ještě není recenze, to snad není možný?!), a sladkého manga. To vše řádně podepřeno papričkou naga jolokia, takže „koní pod kapotou“ by omáčka měla mít dost.

Přísady: papričky naga jolokia, mango, papričky tabasco, sůl, papričky habanero, jablečný ocet, xantanová guma. 

Vzhled: provedené je poměrně tradiční – lahvičku o objemu deci a půl zkrášluje červenooranžová nálepka v klasickém „šamanském stylu“, tj. plameny, lebky a podobně. Žádné překvápko, ale svoje fanoušky si design asi najde.

Konzistence a barva: hned od prvního zavrklání flaštičkou si laskavý čtenář všimne, že je Tamango Hotsauce spíše řidší a jednotlivé její přísady jsou nadrceny úplně dohladka. Odstín je hezky červený, tak to má být.

Vůně: čichám, čichám člověčinu, teda chtěl jsem napsat čichám čichám něco, co už jsem někdy měl. Tahle kombinace octa a paprik mi je důvěrně známá... začínám tušit, odkud vítr vane.

Chuť: ... a už je jasno. Tamango jako by mělo za rodiče omáčku El Chamán 333. Chuť je velmi podobná, ale rozdíly tu jsou. Tak především je omáčka podstatně méně slaná, kteroužto skutečnost jenom kvituju. Pokud jde o mango, trochu cítit skutečně je, ale nijak zvlášť výrazně. To samé bohužel platí o papričkách tabasco, čekal jsem víc. Celek je docela fajn, ale asi se nestane, že byste o půlnoci načapali svoji holku, jak vám zrovna tuhle omáčku chodí umlsávat z ledničky.

Pálivost: naga se nezapře a Tamango Hotsauce pálí docela prímově. Nástup je překvapivě rychlý a běžná testovací dávka jedné lžičky mne vzápětí odměňuje chvilkovým záchvatem škytání, následovaným příjemným pocitem prokrvení dutiny ústní. Na omáčku bez extraktu slušný výkon, ošizeni si připadat určitě nebudete.

Jídlo: jakkoliv jsem nakloněn dávat přírodní omáčky spíše do studené kuchyně, v případě Tamanga bych klidně udělal výjimku. Nechápejte mne špatně, když ho nakapete do bagetky nebo vlašáku, tak to asi bude taky fajn, ale na rovinu říkám, že v dobrý polívce nebo poctivým guláši je mnohem lepší. A co teprve třeba tahle gratinovaná dýně! Tu musíte vyzkoušet, jasný?!

Cena a užitná hodnota: omáčku jsem zakoupil zde za 150 kaček. Za tyhle prachy dostanete docela dobrý a chutný výrobek, který vám i chvíli vydrží. Pokud vaříte, přidejte si na pomyslné stupnici hodnocení dva body.

Shrnutí: kombinace nagy, tabasca a manga, která určitě neurazí. Zkoušíte-li rádi nové věci, tak o ní pouvažujte.

Žádné komentáře:

Okomentovat