středa 18. září 2013

Recenze – Maverick Pre Label Edition



Ahoj zase po týdnu. Před pár měsíci jsem zjistil, že můj oblíbený výrobce Grim Reaper Foods uvedl na trh čerstvou a dle popisu notně vydařenou řadu omáček. I jal jsem se jednat a zahrnul do objednávky dnes recenzovanou dobrotu. Maverick by měl stavět hlavně na papričkách Scotch Bonnet, tak oblíbených v karibské kuchyni. Bylo moje očekávání naplněno? Čtěte dál!

Přísady: papričky Scotch Bonnet, datlová rajčata, jablečný ocet, šalotka, česnek, cukr, rajčatový protlak, řepkový olej, sůl, kyselina citronová. Pokud vás stejně jako mne zaujala datlová rajčata, tak vězte, že jde v zásadě o rajská jablíčka oválného tvaru s vyšším obsahem dužiny. Žádná exotika ve smyslu křížení rajčat a datlí se skutečně nekoná. 

Vzhled: vizuální stránka výrobku je pojata vcelku zajímavě. Malá lahvička o objemu 100 ml je opatřena průhlednou umělohmotnou etiketou s bílými popisky. Nic vám tak nebrání v kochání se krásami obsahu. Hrdlo flaštičky pak ukrývá plastový špunt s otvorem, jak jej známe např. u olejů. Díky tomu si nezaprasíte hrdlo zaschlou omáčkou. Praktické. 

Konzistence a barva: vkusně oranžová omáčka je spíše řidší, byť jednotlivé ingredience nejsou namlety vysloveně najemno. Semo tamo na vás jukne semínko papričky.

Vůně: směle lze prohlásit, že omáčka voní vyloženě sladce. Nikoliv přehnaně či dokonce protivně, ale tento aspekt jednoznačně dominuje, následován jemnou nakyslostí octa a příjemným odérem šalotky. Výsledek je příjemný a svěží, ale poněkud neobjevný.

Chuť: mám rád přírodní omáčky na všechny způsoby, takže jsem se na ochutnávku vysloveně těšil. A zklamán jsem rozhodně nebyl, Maverick totiž potěší všechny milovníky chilli, kteří si nepotrpí na příliš kyselé výrobky. Jistě, ocet ucítíte, ale jeho chuť je jemná a nevtíravá a velmi dobře doprovází chuť papriček a zeleniny. Celek je dobře propojený, nic vysloveně nevyčnívá ani nepřekáží.

Pálivost: nebudu daleko od pravdy, když pálivost přirovnám k omáčkám založeným na habanerech. Nástup je pěkně rychlý, prvotní nápor ale vcelku brzy odezní a v ústech pak přetrvává lahodné teplíčko. Kdo zná, ten ví. Kdo nezná, pěkně povinně vyzkouší.

Jídlo: v poslední době jsem radikálně změnil jídelníček a výrazně omezil příjem uhlovodanů. Takže skoro žádná pizza a těstoviny, o bramborách a knedlíkách nemluvě. Místo toho mrtě sýrů, hafo zeleniny a hromada ovoce. To se muselo nutně projevit při testování Mavericka. No ale řeknu vám, že v takovém boršči je to lahoda. A do salátů  se hodí taky. Bezvadně mi ladil i třeba ke tvarohovým pomazánkám a vysloveně senzační mi omáčka přišla na lečo. V zásadě lze prohlásit, že si snad ani nevybavuju, kdy jsem s ním byl nespokojen.

Cena a užitná hodnota: omáčku jsem zakoupil zde za 169 korun. Na deckovou lahvičku je to docela dost, ale vzhledem k chutnosti obsahu to nějak překousnu. S lahodností ovšem souvisí skutečnost, že mi opravdu hodně rychle ubývala. Kdybych si ji nebýval šetřil, během pár dní by byla fuč. Chci alespoň 150ml balení.

Shrnutí: dobrá přírodní omáčka s možností všestranného použití. Snad jen jí mohlo být víc.

Žádné komentáře:

Okomentovat