čtvrtek 27. června 2013

Recenze – Captain Thom`s West African VooDoo Juice



Vážení, už je to řácká doba, co jsme tu neměli echtovní extraktovku, takže když se mi naskytla možnost vyměnit Agenta za tuhle lahůdku od jistého kapitána Thoma, nevádal jsem. Jak jsem byl spokojen? Jen směle čtěte dále.

Přísady: pyré z papriček Red Savina, mrkev, cibule, vinný ocet, hnědý cukr, bílý cukr, šťáva z papáji, šťáva z ananasu, banány, třtinový rum, šťáva z limety, extrakt kapsaicinu, sůl a koření.

Vzhled: flaštička o objemu 148 ml nepředstavuje nic nového, ale etiketa září všemi barvami. A k hrdlu, považte, je připevněn miniaturní strašák do zelí. Aha, tak ona to nejspíš má být voodoo panenka. No dobře. Trochu kýč, ale své kupce si takhle bejkárna určitě najde. 

Konzistence a barva: polohustá omáčka je co do barvy téměř kvintesencí červenosti, jen semo tamo na vás mrkne kousek černého pepře. Tohle rád ochutnám.

Vůně: nu, tak tohle je ta pravá exotika. Vůně je těžce kořeněná a na vaše čichové receptory dopadne jako babiččina péřová duchna. Fakt zajímavá kombinace, omáčka voní trochu jako vánoční perníčky .

Chuť: hodnotit šmak extraktovky rovnou ze lžičky je začasto nic moc, a ani tentokrát se mi do toho dvakrát nechce. Ale co bych pro vás neudělal, že jo? Dávám si slušnou nálož a hraju si s ní na jazyku. Kladně hodnotím téměř úplnou absenci kyselosti. Omáčka je pěkně nasládlá a s trochou nadsázky o ní lze prohlásit, že chutná podobně jako voní. já osobně jsem docela spokojen a v hlavě se mi hnedle začnou honit představy o všemožném kulinárním využití.

Pálivost: dobré, moc dobré. Pálivost není nikterak přehnaná, ale extrakt rozhodně nezapře. Náběh je spíše pomalejší, ovšem výdrž je velmi solidní. Navíc mne velice baví, jak dobře je pálivost Voodoo Juice vyvážená. Neškrábe v krku, ale nadmíru uspokojivé intenzitě navzdory se po chvilce přepne z bolesti do nádherné hřejivosti. Za mne jednička s hvězdičkou.

Jídlo: je jasné, že spíš než o omáčce bude hodnocení v této kategorii vypovídat o mém vaření, protože, málo platno, tuhle záležitost si, podobně jako v případě jiných extraktovek, jen tak na studeno k sýru nebo sendviči moc nevychutnáte. I jal jsem se Voodoo Sauce testovat v omáčkám k těstovinám, do gulášku, v hustých polévkách a třeba  i v takovém květákovém karí, které sice nepředstavuje kdovíjak vznešenou gastronomii, ale mně prostě chutná, že bych se po něm mohl utlouct. A jak si omáčka vedla? Velmi uspokojivě, řekl bych. V teplém pokrmu se hezky rozvinula její komplexní vůně a omáčka zároveň dodala slušnou pálivost. Těším se, v čem ještě si Voodoo Sauce vychutnám. Máte-li s ní zkušenost, podělte se v komentářích o své tipy.

Cena a užitná hodnota: jak už jsem zmínil výše, omáčku jsem nekupoval. V českých luzích a hájích ji lze ale pořídit např. zde za částku 259 kaček, což mi přijde úplně v pohodě.

Shrnutí: zajímavá hodně kořeněná extraktovka. Pokud často vaříte, tak to s ní zkuste.

Žádné komentáře:

Okomentovat