středa 21. května 2014

Recenze – Středně pikantní hruškový extra džem



Zdar a sílu, jak to jde? Doufám, že se máte dobře a nezanedbáváte konzumaci chilli. Však víte jak to chodí, vynecháváním papriček a omáček to začíná a dřevěným futrálem spolehlivě končí, tak bacha.

Sám se výše napsaným pravidlem hledím beze zbytku řídit, takže když mi před nedávnem přistála v poště nabídka na recenzi chilli džemu, neváhal jsem. Slovo dalo slovo, zboží změnilo majitele, a já vás mohu dneska přivítat u recenze na nefalšovanou pálivou marmeládu
.

Předesílám, že s pojmy „džem“ a 
„marmeláda“ hodlám v tomto článku zacházet dosti volně, jako by šlo o jeden a ten samý druh výrobku. Laskavý čtenář mi to v zájmu lepší čtivosti dozajista odpustí.

Přísady: čerstvé hrušky v BIO kvalitě, čerstvé papričky habanero, hřebíček, skořice, citronová šťáva, cukr, BIO agar.

Za zmínku stojí, že výrobek neobsahuje žádné konzervační látky.

Vzhled: malá 125ml sklenička ve tvaru sympatického „kyblíčku“ se šroubovacím víčkem. Nezbytné informace poskytuje kartonová cedulka připevněná k hrdlu provázkem. Estetické a funkční, proč ne.

Konzistence a barva: odstín marmelády je pastelově žlutavý, rovnoměrně prostoupený kousky žlutých habanaro papriček. Co do konzistence je výrobek prima „slizík“, holt agar se nezapře. Za mne zcela ok.

Vůně: pokud si mne tento hruškový extra džem něčím získal, je to skutečnost, že jsou všechny použité suroviny identifikovatelné a funkční. U vůně to platí rovněž – kombinace vyzrálých hrušek, skořice a hřebíčku připomíná lahodný hruškový kompot od maminky, který jsem jako děcko tolik miloval. Habanero samostatně cítit není, na to je ho v marmeládě málo, ale sem tam jako by se jeho vůně mihla mezi ostatními složkami. Tak prosté a přitom tak rafinované.

Chuť: slaďoučká chuť rozvařených hrušek, papriček a koření. Může to vůbec dopadnout nedobře? Nemyslím. A taky že ne. Na sladké si už dávno nepotrpím, ale tohle si užívám.

Pálivost: nejprve nechávám ochutnat partnerku, však dáma má přednost, ne? Nabírá džemu sotva na špičku lžičky, ale prý to pálí pěkně. Tak hurá na to, přidávám se a polykám slušnou dávku. Nejdřív mám pocit, že výrobek příliš nepálí, ale po pár sekundách se potvrzuje, že pocity nás mohou klamat. Pokud jste alespoň trochu zkušení, tak s vámi Středně pikantní hruškový extra džem podlahu nevymete, ale určitě se není za co stydět. Pálivost bych hodnotil jako vysloveně příjemnou.

Jídlo: jak zmiňuju výše, sladké s výjimkou ovoce prakticky nekonzumuju. To platí i o marmeládách. V běžném životě mne prostě jen tak nenapadne, že bych si k snídani např. namazal chleba máslem a džemem. Ale tady nebylo zbytí, důkladně ochutnávat se musí, tak jsem nakonec přivítal i doporučení výrobce, který na svém webu radí kombinovat tento výrobek třeba se sušenou šunkou či zrajícími sýry. Šunku doma nemívám, ale podařilo se mi najít kus dobře odleželé, skoro už tekoucí gorgonzoly. Tušil jsem nevšední zážitek, anžto tento druh sýra s úspěchem kombinuju s hruškami v zeleninových salátech. Nu, proč chodit kol horké kaše, šlo to k sobě velmi dobře. Věřím tomu, že osoba zapálenější pro sladké přijde ještě na mnoho dalších možností použití.

Cena a užitná hodnota: džem lze koupit např. na Facebooku za 80 Kč. Cena mi přijde v cajku, ovšem počítejte s tím, že pokud si obsah nebudete šetřit, zblajznete celou skleničku klidně na posezení a ještě se budete rozhlížet, jestli něco nezbylo.

Shrnutí: kvalitní džem od českého výrobce. Za mne palec nahoru.

Žádné komentáře:

Okomentovat