čtvrtek 10. října 2013

Recenze – Trinidad Hot Sauce



Tedy přiznám se vám, miluji papričky Trinidad Scorpion. Jasně, habanero je habanero, ale občas prostě chcete něco o dost silnějšího. Narozdíl od nagy, která mně osobně dost smrdí (znalcům připomenu specifický odér jinak vynikající omáčky Naga Snake Bite), nabízí „škorpión“ mrtě ohně bez nutnosti zacpávat si frňák. A tak se spolu dneska podíváme na omáčku od mého oblíbence CaJohna, která mi dělala nevšední společnost během nedávné, tvrdě zasloužené dovolené.

Přísady: papričky trinida scorpion, ocet, cibule, rajčata, citronova šťáva, česnek, sůl, koření. 

Vzhled: americká klasika o objemu decky a půl. Přesně takhle to mám rád. K tomu rozumně provedená etiketa a jsem naprosto spokojený.

Konzistence a barva: polotekutá omáčka barvy lehce zkvašených třešní slibuje samé nevšednívěci. Jednotlivé přísady jsou napůl rozemleté, napůl rozdrcené, tož semo tamo vaše oko potěší kousek papričky.

Vůně: rozhodně neskočím na špek každému, kdo mi zkusí předhodit generickou omáčku v duchu „ocet a chilli“, ale málo platný, kombinace kvalitního octa, citronové šťávy a „škorpióna“ mne zase jednou dostala. Fakt dobře vyvážená záležitost, která mi nejen kvalitním vyzrálým octem trochu připomíná The Legend.

Chuť: nejprve se zdá, že převažuje kyselost octa citronu, o půlku klepeta později následovaná kvintesencí paprikové chuti trinidadu. Fakt vynikající. Polykám první čajovou lžičku, a po chvilce u mne nastává intenzivní pocit déjà vu; jako bych byl zase na chilližroutovi a cpal do sebe tuhle papričku horem dolem. Pro sichr dám ještě o něco víc, a fakt že jo – ocet už poněkud ustupuje do pozadí, zato chuť paprik tancuje po jazyku jako zběsilá.

Pálivost: takhle to mají mazlíčci rádi! Fest solidní vjem pálivosti, který trvá, trvá a... trvá. Žádnej žvindl a nic pro zkurvený hipstery. Omáčka si na nic nehraje, nijak se vás nepokouší ochcat, neslibuje nic, co nemůže splnit – pálí pořádně, a od začátku do konce. Pokud si s touhle dámou něco začnete, vytrestá vás madame trinidad za vaši troufalost důtkama přes jazyk. Ale tak to přece máte rádi, no ne?

Jídlo: no asi takhle, podobně jako u „Legendy“ se Trinidad Hot Sauce podle mě hodí snad do všeho od ovocných salátů (to zkuste!) přes polévky (dýňový krém hnedle získá tu správnou jiskru) až třeba po kohouta na víně (já vím, jsem prase, když svévolně kurvim takovej klasickej recept, ale zkusit jsem to musel - vy aspoň nemusíte, hm?). Nikde mne nezklamal, naopak. Mám rád omáčky, které podporují fantazii, a tahle mezi ně bezesporu patří.

Cena a užitná hodnota: inu, Trinidad Hot Sauce snadno pořídí našinec za částku 259 Kč. Může se to zdát dost, ale garantuju vám, že vám vydrží déle než lecjaká slabší extraktovka, o mnohem lepší chuti nemluvě.

Shrnutí: další skvělá záležitost od Cajohna. Ne nadarmo se tenhle chlápek drží už kdoví kolikátou sezónu v první lize. Zůstává ale otázka – čím nás zničí příště?!

Žádné komentáře:

Okomentovat