čtvrtek 24. října 2013

Recenze – Apple Chipotle Bourbon Hotsauce




Ahoj zase po týdnu. Původně jsem chtěl dneska zveřejnit recenzi na jistou legendu mezi pálivými omáčkami, ale pak padl můj zrak na rest v podobě rozepsané recenze na tuhle BBQ omáčku. A holt sliby se maj plnit nejenom o Vánocích, nich wahr? Předesílám, že ačkoliv mám grilovačky v dobré společnosti mrtě rád, dávám obyčejně přednost jiným formám přípravy každodenních pokrmů. Tož kdyby vám přišlo, že moc breptám, umravněte mne v komentářích.

Přísady: cukr, jablka, naga jolokia, whisky, voda, jablečný ocet, med papričky chipotle, sůl, kyselina citronová, česnek, tekutý kouř, xantanová guma, kyselina askorbová, skořice. 

Vzhled: placatka o objemu 140 ml působí kvůli nevýrazné etiketě vysloveně nenápadným dojmem a v regálu byste ji mezi konkurenčními výrobky snadno přehlédli.

Konzistence a barva: pokud jde o barvu obsahu, omáčka je pěkně hnědočervená, přitažlivě působící na čivy estétovy. Co do skupenství je též vše v pořádku, Apple Chipotle Bourbon Hotsauce se řádně táhne – prostě v této kategorii je vše tak, jak má být.

Vůně: co vlastně čekáte od BBQ omáčky? Měla by být nasládlá a pěkně kouřová? Hm, tak to nebudete zklamáni. A co že to ještě slyším? Že by měla vonět po chilli, když už jste vlezli na chilli blog? Můžete se radovat, anžto nagu by z této lahody ucítil i starej Lakatoš, co si v mládí odvařil veškeré čichové buňky inhalací toluenu. Cítit jsou i švestkové podtóny, což na mne osobně působí vysloveně pozitivně.

Chuť: jestliže vůně mne pozitivně překvapila, tak chuť ji překonala rozdílem třídy – čekal jsem přeslazenou záležitost pro Východní Němce a fanoušky Walda gangu, ale ono to nakonec není tak hrozné. Omáčka sladká samozřejmě je, ale sladkost nepřebíjí další roviny chuti.

Pálivost: nálepka na flaštičce se honosí údajem pálivosti 35 000 SHU. Ne, nevěřil jsem tomu. A ono co? A ono ejhle, moji milí, následuje další překvápko večera – výrobce nekecal a Apple Chipotle Bourbon Hotsauce je pořádně silná. Nehodlám řešit, jestli je to přesně 35k, ale koní pod kapotou je dostatek. Pálivost nastupuje pomalu, ale velmi solidně dlouho se drží v ústech. Za mne pochvala.

Jídlo: jak jsem předeslal výše, nejsem kdovíjakej grilovací guru – jako společenskou událost si grilovačky užívám, ale když si můžu vybrat, sám si radši udělám kohouta na víně nebo jiný podobně hodnotný pokrm. Jasně, dost keců a osobních vyznání a hurá na dojmy; tak tedy – steaky, špízy, burgery a kebaby se s recenzovanou omáčkou snoubily na jedničku, slušná byla i ze zeleninou.

Cena a užitná hodnota: tuhle chutnou a ve svý kategorii fakt slušně silnou omáčku pořídíte za nějakých 170 Kč. 140 ml objemu není nic extra, ale lahvička mi vydržela docela dlouho, takže pohoda.

Shrnutí: příjemný objev a důstojný konkurent grilovacích chilli omáček třeba od CaJohna. Dejte ji šanci.

Žádné komentáře:

Okomentovat