čtvrtek 9. května 2013

Recenze – Kingdom Cobra



Co si budeme povídat, s chilli omáčkama a pálivými pokrmy všeobecně má člověk spojenou hlavně Ameriku a Asii. Když jsem tedy od věrného čtenáře Ondry obdržel výrobek až z dalekého Svazijska (taky jsem si ho musel připomenout, nemusíte se stydět), docela jsem zajásal. Taky už jste celí napjatí, jak chutná jed téhle kobry? Já jo.

Přísady: papričky habanero, mrkev, česnek, citronová šťáva, pomerančová šťáva, čerstvé bylinky a čerstvě namletý pepř.

Vzhled: je o mě venkoncem známo, že si nepotrpím na přeplácané a nevkusné exteriéry (platí nejen u omáček). Zde tedy nemohu než chválit. Lahvička o objemu decky a čtvrt je opatřena černožlutou nálepkou, přičemž žluté části takřka bezchybně ladí s barvou omáčky. Celkově to funguje parádně, takže za mne palec nahoru. 

Konzistence a barva: pokud bych měl „Královskou kobru“ k něčemu přirovnávat, nabízela by se jemně mletá hořčice. Okrově žlutý tón je pouze ojediněle narušen kouskem pepře či semínkem papričky. Konzistence není vyloženě řídká, ale nelze hovořit ani o kdovíjaké hutnosti.

Vůně: pozor, tohle je něco pro ty, kteří už mají plné zuby octa. Svůdná kombinace citrusů a papriček habanero vám nedá spát!

Chuť: málo platné, chuť považuju za naprosto parádní. A jestlipak víte, co je zajímavé? Že mi lžička „Kobry“ v ústech evokuje kdysi zde recenzovanou zvláštnůstku Rookie Goblin. Jasně, ty pomeranče se prostě nezapřou. Taky mám rád kombinaci ovoce s pepřem, což je mimochodem původně severoafrická specialita, takže za mne další body k dobru.

Pálivost: kvůli relativní sladkosti vám nejdřív omáčka nepřijde moc pálivá, ale nebojte nic, rozjede se velmi poctivě a pusa vás pak bude i docela dlouho pálit. Jsem si tudíž takřka jistý, že potrpíte-li si na habanera, s pravděpodobností blížící se jistotě budete velmi spokojeni.

Jídlo: jakkoliv mi přijde zbytečné plýtvat takovou svěže vonící dobrotou na guláš, těstoviny s boloňskou omáčkou a další produkty teplé kuchyně, pro vás jsem se obětoval a šel do toho. Zklamán jsem nebyl, ale to pravé nadšení se dostavilo, až když jsem omáčku Kingdom Cobra štědře chrstnul do ovocného salátu. Tam teprve pořádně vynikla chuť a vůně. No, a když už mluvím o vůni, nemohu se nepochlubit zkušeností s „Kobrou“ a sedlčanským Modřenínem. Doporučuju vyndat ho tak na hoďku až dvě z lednice a nechat při pokojové teplotě povolit, ve spojení s recenzovanou omáčkou je to paráda. No a samozřejmě se nebudete cítit ošizeni, když ji prubnete na nakládaný hermelín.

Cena a užitná hodnota: co jsem tak koukal po netu, omáčka stojí něco kolem čtyř dolarů. To je opravdu hodně slušné, teď jenom najít webshop s neméně vlídným poštovným. Užitnou hodnotu považuju za dosti vysokou, menšímu objemu flaštičky navzdory mi Kingdom Cobra vydržela docela dlouho.

Shrnutí: velmi dobrá omáčka, která se nesnaží bezduše kopírovat konkurenci, ale je pěkně svá. A to cením.

Žádné komentáře:

Okomentovat