středa 20. února 2013

Recenze – Iguana En Fuego


Týden se s týdnem sešel, lahvička posledně recenzované omáčky se ctí padla za vlast, a mně nezbývá než se s vámi podělit o dojmy z omáčky zbrusu nové, neokoukané. Pokud jde o zemi původu, zůstaneme tento týden ještě ve Střední Americe, neboť dnes recenzovaného Leguána vyrábí firma Half Moon Bay Trading Co. z Kostariky. Inu, tam jsem taky nebyl. Co se výrobku samotného týče, mělo by jít o ultrapálivou omáčku s extraktem. Takovou jsme tu dlouho neměli, tak směle do toho, už se těším.

Přísady: papričky habanero, voda, třtinový ocet, cibule, ananas, limetová šťáva, extrakt oleoresinu, papája, mučenka, mrkev, sůl, cibulový prášek, xantanová guma, česneková prášek, kyselina askorbová.

Vzhled: flaštička o objemu 148 ml je přesně tím, na co je laskavý čtenář tohoto blogu dávno zvyklý. Bohatě vyvedená etiketa s leguánem „Iggym“ vyhřívajícím se v plamenech září všemi barvami a určitě si ji jen tak s něčím nespletete, leda s jinými výrobky téže značky. Jakkoliv jsem obecně příznivcem spíše střízlivějšího designu, tak tohle moje extetické cítění nijak neuráží.

Konzistence a barva: omáčka je pořádně hustá, přičemž část obsahu je najemno namletá a část nadrcená. Sem tam narazíte na semínko papričky. Barva je přesně taková, jakou bych od vysoceoktanové omáčky očekával, tedy tmavě červená.

Vůně: od prvního ochutnání mi přišlo, že co do síly a zamýšleného použití je En Fuego tak trochu odpovědí na slavnou a všeobecně oblíbenou After Death. Proto mi budete muset odpustit, že se v článku nevyhnu občasnému srovnání. Pokud jde o vůni, je to vcelku jasné; zatímco odér After Death je spíše těžký a vydatný, En Fuego na to jde přes svěžest limetové šťávy a vůni tropického ovoce. Osobně jsem spokojen, ale přijde mi, že se všechny složky trochu tlučou a výsledku by možná více prospěl přístup „méně je více“. Ale to není záležitostí jenom této omáčky, ale extraktovek všeobecně.

Chuť: příjemně nakyslá s ovocnými tóny, náležitě propojená s chutí papriček. Při nejlepší vůli nedokážu identifikovat cibuli ani česnek. Celek mi přijde fajn a domnívám se, že bez potíží snese srovnání s konkurencí.

Pálivost: někde jsem se dočetl, že má En Fuego čtvrt milionu SHU. Pečlivě jsem se jal tuto skutečnost ověřovat pomocí série experimentů, při nichž kromě hodnoceného výrobku hrály jistou nezanedbatelnou úlohu jednak konkurenční omáčky, jednak nedostatek pudu sebezáchovy. Řeknu vám, hodnotit extraktovky, to je někdy o zdraví. V každém případě jsem se dobral závěru, který hodnoceného leguána řadí co do pálivosti někam do kategorie obsazené omáčkou After Death, tedy přibližně 50 000 SHU, přičemž En Fuego mi přišla o chlup čivavy silnější. Pálivost má vcelku rychlý nástup a v puse vám nějakou tu chvilku vydrží.

Jídlo: omáčky jsem si vydatně dopřával zejména v hustých polévkách, ovšem ani guláše nepřišly zkrátka. Velmi pěkné zážitky mi pak přinesly omáčkou bohatýrsky pokapané bramboráky a ani nakládaný hermelín nezklamal. Po smíchání s kvalitní plnotučnou hořčicí vznikla výborná záležitost, ovšem nebojte se ani dalšího použití v dresincích apod. Nemohu se dočkat, až zajdu na cibulové kroužky!

Cena a užitná hodnota: leguána si můžete koupit nejenom ve zverimexu, ale i tady, přičemž cenu 136 Kč považuju u extraktovky této úrovně za velmi přijatelnou. Užitnou hodnotu pak řadím též vysoko a troufám si tvrdit, že při běžném používání vydrží několik měsíců.

Shrnutí: solidní alternativa k After Death. A to není málo.

Žádné komentáře:

Okomentovat