čtvrtek 7. května 2015

Recenze – Cibulové chutney s hřebíčkem



Zdar a sílu, jak to pořád jde? Na dnešek jsem si připravil recenzi bašty, která mne střídavě provází posledních 14 dní. Typově se nejedná o omáčku, ale o zkaramelizovanou cibuli s dalšíma přísadama. Něco podobného jsme tu už jednou měli, a byl jsem velmi spokojen. Jak si dnes povede chutney od My-chilli?  

Přísady: cibule, cukr, ocet, hrušky, chilli čerstvé (Rawit), sůl, rozinky sušené, chilli čerstvé (Habanero, Jolokia), chilli sušené (Habanero), regulátor kyselosti (kyselina citronová), hřebíček mletý, nové koření mleté.

Vzhled: malá nižší sklednice s tradiční etiketou v barvách červené, bílé a černé. Pevného obsahu je minimálně 135 g.

Konzistence a barva: oproti fotce je milé chutney ve skutečnosti méně jantarové a o něco víc do tmava. Co do konzistence se nedočkáme žádného překvapení; a tak je to taky správně. Dominuje nálož rozvařené cibule, celkově to vypadá jako hutný džem.

Vůně: zde jasně vládne koření, konkrétně hřebíček. V kombinaci se sladkostí zbytku to funguje docela dobře, byť na někoho toho koření může být až dost. Ale je potřeba si uvědomit, že pokud nejste jako já, tak nebudete Cibulové chutney baštit lžičkou jen tak rovnou ze skleničky, ale pravděpodobně přikročíte k nějaké té kombinaci, ve které se hřebíček trochu ztratí.

Chuť: nebude chodit kolem horké kaše a rovnou to vybalím – Sweet Onion Chutney je skutečně sladké. Nejde o žádnou ultrazběsilost, ale sladkost je to hlavní, s čím na vás výrobek vyrukuje. Přesto jsem si všiml, že jak jsem měl otevřenou skleničku v lednici, postupně se chuť trochu měnila a objevovaly se v ní kyselé tóny. 

Pálivost: první lžička se nejdřív tváří, že Chutney skoro nepálí, něco cítit začnete až po chvilce. Tak dáte lžičku druhou, třetí... a ono jo, vždyť to pálí! Pálivost je poplatná použitým papričkám, jolokia přeci jen startuje trochu později, ale o to víc se přihlásí o slovo. Pokud mne paměť neklame, tak výše zmiňovaný Napalm byl o něco silnější, ale ne zas až o tolik.

Jídlo: kam všude se hodí zkaramelizovaná cibule? Jasně, skoro všude! Burgery všeho druhu, bagety s gorgonzolou, ale i jen tak k oblíbeným sýrům, to všechno nemá chybu. Za mne radši pro studenou než teplou kuchyni, ale je to na vás.

Cena a užitná hodnota: milé chutney můžete koupit třeba u mne, a to za 129 Kč. Za stejné peníze ji pořídíte i třeba rovnou od výrobce. Cena mi přijde OK, ovšem považuju za fér upozornit, že dokáže zmizet docela rychle.

Shrnutí: kvalitní a solidně pálivá variace na cibulový relish, která vyčnívá z průměru konkurence originálním nakořeněním. Za mne palec nahoru.

Žádné komentáře:

Okomentovat