čtvrtek 20. března 2014

Recenze – TangGinger Chilli Sauce




Zdar a sílu, jak to jde? U mne docela hekticky, což znamená vlastně dobře. Dnes se spolu podíváme pod víčko další omáčce od mistra Lakyho. Jak název napovídá, hlavní hlousle bude hrát kombinace mandarinek a zázvoru, samozřejmě notně podpořená chilli papričkama.

Přísady: mandarinky, zázvor, směs chilli papriček, skořice, badyán, hnědý cukr a pepř. Pokud jsem něco netrefil, dejte mi to sežrat v komentářích.

Vzhled: macatá cca čtvrtlitrová flaštička tentokrát září žlutooranžovými odstíny na všechny strany. Obsah barevně opět dobře hraje s etiketou. Za mne ok

Konzistence a barva: základ omáčky je jemně rozmixovaný, semo tamo najdete kousek papričky či jiné přísady. Semínka nikde nevidět, to je dobře. Co do hutnosti jde rozhodně o nadprůměr; TangGinger Chilli Sauce se pěkně táhne a z hrdla vytéká docela plynule.

Vůně: hmmm, tohle jsou hotové Vánoce ve flašce! No vážně, badián spolu se skořicí a zázvorem dělají v kombinaci se sladkým základem svoje. Mně osobně to vůbec nevadí, ba naopak.

Chuť: nu, chuť odpovídá vůni, ovšem přidává se sladká, jemně nahořklá chuť mandarinek. A řeknu vám, že je to velmi dobře vymyšleno. Něco takového je třeba ochutnat!

Pálivost: vzhledem ke světlejší barvě jsem očekával spíše nízkou pálivost, leč nemohu než kvitovat skutečnost, že jsem se mýlil. Menší množství chilli papriček bylo vyváženo větší silou, takže vám výsledek sice vysloveně neustřelí hlavu, ale o pohodu piánko taky určitě nejde. Náběh pálivosti je docela rychlý, výdrž solidní.

Jídlo: když jsem omáčku pořizoval, bylo mi sděleno, že jde o výrobek určený hlavně na BBQ. Grilovat se zrovna ještě nechystám, tak jsem si musel vystačit s troubou a dalším kuchyňským zařízením. A řeknu vám, jsem spokojenej. Obligátní záležitosti typu grilovaná zelenina nebo kuře jsou vysloveně bezva a o tuhle omáčku si prostě říkají. Šel jsem ale ještě dál a pochutnal si třeba na notně uleželém nakládaném hermelínu. V kombinaci s weizenbierem z pivovaru Primátor šlo o kombinaci neodolatelnou a byli byste bloudi, kdybyste takovou radost oslyšeli. Celkově hodnotím fakt vysoko a nemůžu se dočkat řádné grilovačky, to bude teprve něco.

Cena a užitná hodnota: cena byla na Chillipárty stejná jako u Tomato Jolokia Extra Hot, takže cca 130 Kč. Nechci se zbytečně opakovat, ale za tyhle peňauze je to uplně v cajku.

Shrnutí: další velmi slušná DYI omáčka. Ne tak univerzální jako její sestřička, ale o to zajímavější.

Žádné komentáře:

Okomentovat