středa 3. dubna 2013

Recenze – Original Australian Flamin' Hot Sauce


Tak schválně – kolik australských chilli papriček už jste měli tu čest ochutnat? A co omáčky, taky nic? No, jsem na tom stejně. Jen kdyby přišlo na firmy vyrábějící chilli omáčky, byl bych v souvislosti s protinožci schopen uvést alespoň webshop Wildfire Chilli, ale jinak, ruku na srdce, jsou moje znalosti bídné. S chutí jsem tedy využil možnosti trochu se vzdělat a sáhl po omáčce od taktéž australské firmy The Original Australian BBQ Co.. Mělo by kráčet o slušně pálivou extraktovku, to si dám líbit!

Přísady: voda, karotkové pyré, ocet, papričky habanero 5 %, papričky jalapeño 4 %, česnek, cibule, původní divoké australské papriky 2 %, chilli extrakt 2 %, horský pepř a sůl.

Vzhled: nedá se nic dělat, sáhodlouhému názvu navzdory už pro mne bude tahle omáčka navždycky prostě „Krokodýl“ a basta! A není divu, tohle přátelské a mazlivé zvířátko svým neodolatelným úsměvem červené etiketě jednoznačně dominuje. Jinak nejde o žádnou nevšednost, tradiční lahvička o objemu 148 ml z čirého skla je stará vesta.

Konzistence a barva: omáčka je pěkně červená a působí vyloženě svěžím dojmem. Konzistence je dosti řídká, přičemž část ingrediencí je jemně namletá a zbytek nadrcený. Když se hodně snažíte, narazíte i na semínko papričky, ale mnoho jich tam není. Necháte-li omáčku dlouho stát, má tendence poněkud sedimentovat, ale stačí protřepat a hned je vše v cajku.

Vůně: tak tohle je skutečně oříšek. Nasládlá vůně mrkve se nezapře a cítit je i ocet a papriky, ale jinak v „Krokodýlovi“ čichám všechno možné i nemožné, zejména pak přísady, které omáčka vůbec neobsahuje, např. mučenku. Výsledek mně osobně rozhodně není nepříjemný, ale připravte se na to, že omáčka voní hodně originálně, takže se nemusí trefit do vkusu každému soudruhovi. Za mě body k dobru za originalitu!

Chuť: první dojem je jednoznačně pozitivní. Jak se říká v Brně, kombinace papriček, sladkosti mrkvového pyré a mírné kyselosti octa, to nemůže uhnout! Extrakt není vůbec cítit, a kdybych se o jeho přítomnosti nedočetl ve složení, vůbec bych jeho přítomnost v omáčce nečekal. Osobně bych snesl o dost více česneku, ale to není kritika, spíš moje diagnóza.

Pálivost: nečekejte kdovíjaké komatózní stavy; omáčka sice obsahuje extrakt a habanera, ale když si dáte lžičku dvě, rozhodně se vám z ní ponožky nesrolují. Její pravá síla se ovšem ukáže až po chvíli a chce to víc než jen letmo ochutnat. Original Australian Flamin' Hot Sauce je totiž jednou z těch záležitostí, u kterých se vjem pálivosti do jisté míry stupňuje s každým dalším soustem.

Jídlo: tak zde jsem skutečně nic nezanedbal a strávil s „Krokodýlem“ dobře měsíc. A bylo to věru potřeba, stále si totiž nejsem zcela jist, že jsem ho dokonale poznal. Osobně totiž preferuju jednodušší a čistší chutě, které se lépe kombinují s pokrmem. Zde se mi občas stalo, že když jsem to s omáčkou úmyslně přehnal, tak pak z výsledku hodně vyčnívala. V některých případech, třeba v číně a karí, se to dalo, ale u takového poctivého vývaru s nudlema jsem nebyl tak úplně spokojen. Docela slušné výsledky přinášelo použití ve studené kuchyni.

Cena a užitná hodnota: omáčku od protinožců lze v tuzemsku pořídit za nějakých 140 Kč. Za tyhle prachy užijete zábavy dostatek, takže ok.

Shrnutí: zajímavá a nevšední omáčka s trochou extraktu. Toužíte-li po vybočení ze zaběhnutého stereotypu a nevadí vám spíše průměrná pálivost, mohlo by jít o výrobek právě pro vás.

Žádné komentáře:

Okomentovat