středa 5. září 2012

Vítejte v další chilli sezóně



Vážení a milí, po letní odmlce jsem zase zpět, pěkně odpočatý a plný elánu. Předem příspěvku děkuji za podnětné a milé komentáře k poslednímu příspěvku – některé budou určitě realizovány. Co nás čeká a co nás nemine?

Tak především se sluší napsat, že jsem od Ondry (viz úvodní fotka), světoběžníka a neúnavného podporovatele tohoto blogu, který v létě navštívil Austin (Texas), obdržel několik skutečných lahůdek z produkce obchodu Tears of Joy, specializovaného čistě na pálivé omáčky a vše, co k tomu patří. Těšte se na recenze!

Dále se kvapem blíží akce, kterou se nebojím nazvat svátkem všech milovníků chilli – již tuto sobotu proběhne v Brně 
Mistrovství České a Slovenské republiky v pojídání palivého, Chilližrout 2012. Podobná akce zde již byla, a ani letos nebudeme ochuzeni o její další ročník, leč na můj vkus byla příliš zaměřena na extraktovky. Pokud jsem to správně pochopil, Chilližrout by se chtěl více soustředit na gastronomickou stránku věci, což je mi trochu sympatičtější. Ale tím nechci  v žádném případě tvrdit, že je jedna akce „lepší“ nebo „horší“ – jsem přesvědčen, že své příznivce si bez problémů najdou obě, a co víc, že množina příznivců a účastníků obou akcí se bude ve většině případů prolínat. V každém  případě je skvělé, že mají fanoušci pálivého na výběr.

Asi máte na jazyku otázku, zda se budu také účastnit. V tomto punktu vás zklamu – původně jsem se v daném termínu plánoval zúčastnit koncertu Laibach (shodou okolností také v Brně), a po jeho zrušení už bylo pozdě na registraci, neb účastnické sloty byly obsazené. Ale nevadí, příště to určitě klapne. V každém případě držím organizátorům i soutěžícím palce!

K prvnímu příspěvku sezóny patří i rekapitulace, tedy jakési ohlédnutí za omáčkami recenzovanými v sezóně minulé. Jaké omáčky a další pálivé výrobky u mne osobně vychází s odstupem času jako nejlepší? Pominu-li The Legend, tak mi mezi přírodními omáčkami udělala bezesporu nejvíce radosti Ghost Pepper '10' Sauce – velice slušná pálivost, solidní chuť a bezvadný poměr cena/výkon z ní činí jasného vítěze. Z extraktovek je pak moje volba The Evil One – poněkud méně pálivá, ale zase velmi chutná a univerzální omáčka. Nu a pokud jde o výrobek nespadající do kategorie omáček, jasnou volbou je pro mne Naga Napalm Onion Relish – pořádně pálivé potěšení snoubící pálivé se sladkým mi v dobrém slova smyslu otevřelo obzory; a nejenom mně – již jsem měl možnost ochutnat velmi dobrou diy variantu z našich luhů a hájů!

Nu, to je pro dnešek všechno. Na příště mám pro vás připravenou prima recenzi, tak se těšte.

Jo, a ještě jedna věc – chyběli jste mi :)

Žádné komentáře:

Okomentovat