pondělí 11. dubna 2016

Recenze – Jalapeño papričky plněné sýrem v pikantní tomatové omáčce



Ahoj draci a dračice, vítejte u další recenze. Před pár dny jsem od svého ctěného bratra obdržel coby součást dárku k narozkám oranžovou pikslu s jalapeños. Docela překvápko, protože jsem neznal nejen produkt, ale ani výrobce, jímž je mexická společnost La Morena. O důvod víc k recenzi!

Přísady: jalapeño papričky 30 %, sýr 15 % (mléko, sůl, syřidlo), rajčatové pyré, cibule, sojový olej, cukr, jodidovaná sůl, vinný ocet, česnek, koření.

Vzhled: plechovka o obsahu cca 372 g není z největších, ale pořád toho obsahuje zhruba dvakrát víc než základní konzervy, který znáte třeba od San Marcos nebo La Costeña. Docela hezky provedená mi přijde etiketa s černovlasou paní pošilhávající po papričkách a rajčatech.

Konzistence a barva: papričky jalepeño jsou zelený a hezky v celku, jen ze strany naříznutý a naplněný hranolkem sýra; ten vypadá tak trochu jako náš balkán, tedy nezrající trochu drobivej bílej sýr. Papričky se vyznačují silnejma masitejma stěnama a úžasnou křupavostí. V celý plechovce jsem nenarazil na jedinou papričku, která by byla měkká nebo dokonce rozbředlá, to je třeba ocenit.

Výše popsaný kousky plavou v rajčatovým sósu, odstínem připomínajícím oranžovou omáčku ke klasickejm plněnejm paprikám.





Vůně: recenzovanej výrobek odérem nijak nevybočuje z dobrého standardu. Vůně je dostz kyselá s trochou rajčat.

Chuť: hm, tak jdeme zakrojit! A ejhle, ono to jde docela těžko; jednak jsou papričky docela odolný samy o sobě (výrobce asi nekecá, když na svých stránkách uvádí, že jde o ruční výběr), ale tvrdej je i sejra. Ochutnávám ho jak první, a nejdřív hezky sólo. Chutná tak trochu jako vypadá – rozpadavej sýr bez chuti a bez zápachu. Oceňuju, že oproti balkánu není tolik slanej, ale jinak moc nepřesvědčil. Sousto s papričkou je lepší, ale vůbec nejlíp mi šmakuje samotná senzačně křupavá paprička bez sýra.

Omáčka je docela fajn, takovej ten lepší rajčatovej šmak, kterej mírně připomíná kvalitní rybičky v tomatovým nálevu. Pokud se mne týká, klidně by mohla být i méně slaná, ale já solím dost málo, vám to tak přijít nemusí.

Pálivost: v rámci kategorie nakládaných jalapeños je to velmi slušný, spokojenost. Na svý si přijde začátečník i pokročilej milovník pálivýho.

Jídlo: ruku na srdce, co čekáte, že vám sdělím? Jasně, žeru je jen tak samotný a nevidím důvod to měnit. Vy to dělejte taky tak.

Cena a užitná hodnota: online shop řetězce Tesco nabízí recenzovaný papričky za 110 Kč. To se zdá docela dost, ale tyhle věci jsou každou chvíli v akci, takže stačí chvíli počkat a pak koupit za půlku. Každopádně i za plnou cenu jde o fajn zpestření jídelníčku.

Shrnutí: mně osobně příliš nesedla volba sýra, nezrající krémový by byl podle mne mnohem vhodnější. Zbytek byl ale fajn a papričky samotný pak vysloveně super. Rozhodně doporučuju alespoň ochutnat. 

1 komentář: