středa 8. ledna 2014

Recenze – Stubb's Spicy BBQ Sauce



Vážení a milí, vítejte v roce 2014, který je zároveň třetím rokem fungování tohoto blogu. Když se ohlédnu za rokem uplynulým, nebylo to vůbec špatné. Slušných i vynikajících omáček prošlo mým chřtánem docela dost, přežil jsem ve zdraví Chilližrouta (příště fakt už jenom jako divák!), zkusil jsem si ve větším vyrábět svoji vlastní omáčku... nu, určitě je na co vzpomínat. A upřímně se těším na to, co všechno letos vyzkouším a o čem zde poreferuju.

Dosti keců, pojďme na recenzi. Před časem jsem dostal k svátku tuhle BBQ omáčku od mne doposud neznámého amerického výrobce Stubb's. Možná si teď říkáte, co je to za blbost, otravovat se v zimě s grilováním, ale chyba lávky – taková žebra nebo vegešpíz potěší našince i v blátivém lednu.

Přísady: voda, rajský protlak, cukr, ocet kvasný, melasa, tapiokový dextrin, sůl, hnědý cukr, kukuřičný škrob, papričky habanero, sušená cibule, paprika, česnek, chilli, přírodní kouřové aroma, kyselina citronová, xanthanová a guarová guma, kukuřičný sirup, tamarind, přírodní aroma.

Seznam přísad je zase dlouhý jak týden před výplatou, ale tomu jsem už za ty roky u grilovacích omáček tak nějak přivyknul. Nerad bych si ale zvykal na svinstva typu kukuřičný škrob nebo sirup (sirup z kukuřice? no blink!).


Vzhled: zavalitá lahvička o objemu cca půl litru s etiketou, která na mne působí jaksi „kaubojským“ dojmem. Celek mne nijak neuráží ani nepřitahuje, prostě taková normálka. 

Konzistence a barva: na grilovací omáčku je Stubbova extra pálivka trochu řidší, o až medovité konzistenci konkurence si může nechat jenom zdát. Jednolitost červenohnědého odstínu výrobku je občas narušena kouskem černého pepře, zbytek přísad je nadrcený poměrně najemno.

Vůně: sytě rajčatový, těžce nasládlý odér s nakyslým podtónem budu cítit ještě dlouho. A není to vůbec špatné, člověk si hnedle začne představovat, jak se asi Spicy BBQ Sauce rozvine po nějaké té chvilce grilování.

Chuť: kdybych si chtěl při popisu chuti usnadnit práci a (ne)vtipně prohlásit, že omáčka chutná stejně jak voní, kecal bych. Skutečnost je totiž o trochu kyselejší. Ale dost už, zpátky k věci – chuť je docela v pohodě a určitě tak nějak splňuje moje nároky na to, jak by měla grilovací omáčka chutnat. Nejsem žádnej expert, ale něco flašek od CaJohna apod. jsem za svůj život spotřeboval a tohle není v daný kategorii o moc horší.

Pálivost: mno, výrobce na etiketě upozorňuje, že to s pálivostí myslí vážně. K normální BBQ omáčce přidal pepř, kajenské papričky a habanera. Inu, proč ne? Tak schválně, jestli budu po pozření škytat štěstím, haha...

Mno, překvápko se moc nekonná, tohle jde baštit po polívkových lžících a ani se nezapotíte. Schválně jsem si zkusil pro srovnání naložit stejné množství výše zmiňované Medium Jerk BBQ od Pepper Kinga. A je neoddiskutovatelným faktem, že jakkoliv není
Stubb's Spicy BBQ Sauce úplně nepálivá, tak tam, kde jí po několika sekundách dochází dech, tam se konkurence teprve rozehřívá a nemilosrdně ji válcuje.

Jídlo: negriluju vyloženě každý den, ale do trouby něco hážu alespoň třikrát do týdne, tak když už jsem pekl, zkoušel jsem se Stubbsovou pálivkou trochu experimentovat. A jo, nedopadlo to až tak zle. Takový ty klasiky typu kuře, špízy nebo sendviče s pečeným masem vycházejí docela v pohodě, tedy když si na tento druh jídla potrpíte. Zato burgery mne nebavily vůbec. Ale ať už tak nebo onak, furt tomu chyběl pořádnej pálivej kopanec.

Cena a užitná hodnota: coby obdarovaný bych se neměl pídit po ceně dárku, ale kvůli vám jsem se vykašlal na konvence a zjistil, že tuhle omáčku můžete koupit v Tescu za půldruhého sta korun českých. Upřímně, pro svoji maličkost moc využití nevidím, ale člověk negriluje jenom pro sebe, ale semo tamo i pro osoby chilli méně holdující, a tam Stubb's Spicy BBQ Sauce asi využití dojde. V tomhle kontextu je cena asi i přijatelná, byť sám bych dozajista volil něco silnějšího.

Shrnutí: průměrná grilovací omáčka vhodná i pro těhotné ženy, starce a předškolní mládež.

Žádné komentáře:

Okomentovat