čtvrtek 21. listopadu 2013

Recenze – Vitana Chilli omáčka Extra pálivá



Vážení a milí, vítejte zas po týdnu. Dneska nás nečeká žádné habanero, ale spotřebka nejdrsnějšího zrna. Taky se těšíte, co si na nás připravila firma, která údajně „vaří za nás“?

Přísady: pitná voda, cukr, vinný ocet, chilli mleté 3 %, paprika mletá, jedlá sůl max. 3,5 %, česnek mletý, regulátor kyselosti (kyselina citronová, kyselina askorbová), zahušťovadlo xanthan, rajčatový protlak sušený, konzervant (benzoan sodný, sorban draselný), česnekový extrakt.

Vzhled: kónická plastová lahvička se pyšní objemem 180 ml a docela slušným vzhledem. Jasně, viděli jsme už lepší, ale celkově střízlivý design mne nikterak neuráží. Hned je jasné o co jde, výrobek si na nic nehraje. Za mne OK.

Konzistence a barva: extra pálivka od Vitany je sytě červená, občas až lehce do hněda. Je notně hustá, lepí se, táhne, a ráda ulpívá na kdečem.

Vůně: coby člověk cukru vesměs se vyhýbající nemám moc co chválit, omajda je cítit hodně sladce, až je mi to nepříjemné. Nejsem cimprlich a nějakou tu sweet and chilli semo tamo pozřu, ale tohle je ještě o něco sladší. Ale bacha – pokud si potrpíte na sladký, zklamáni nejspíš nebudete.

Chuť: překvápko se nekonná, extra pálivá omáčka od Vitany mi kromě ubíjející sladkosti a upozaděné chuti obyčejné papriky nemá moc co nabídnout. Nakyslost octa je na jazyku cítit jenom malinko, rajčata a česnek pak vůbec.

Pálivost: no, žádnou extraktovku jsem nečekal (a vy ostatně taky ne), takže nejsem nijak zklamán. Pálivost holt odpovídá nastavení na cílovou skupinu, a pokud si tykáte byť jenom se Schirachou, tahle extra pálivka vás rozhodně nepřekvapí.

Jídlo: stalo se mi před časem, že jsem se ocitnul na hraně civilizace, a jediné, co bylo v místním konzumu k dispozici, byla právě recenzovaná omáčka. Inu, koupil jsem. Co jsem taky měl dělat, když už jsem tak blbej a nechám si výbavičku doma, žáno? A tak jsem tedy zkoušel požírat steaky, salátky a další radosti s přispěním Vitany. Nebylo to úplně hrozný, ale kromě absence podstatnější pálivosti jsem postrádal jakoukoliv přidanou hodnotu. Zkrátka a dobře, tahle omáčka možná učiní pokrm nepatrně pálivějším, ale nikterak ho nevylepší.

Cena a užitná hodnota: kupoval jsem ji za tři pětky. Cena odpovídá kvalitě.

Shrnutí: zde se naplno ukazuje, že obal prodává. Extra pálivá omáčka od Vitany rozhodně líp vypadá, než chutná a pálí. Ale jako nouzovku ji nejspíš použít lze.

Žádné komentáře:

Okomentovat