úterý 22. září 2015

Recenze – Texas Kicker XX Habanero Hot Sauce


Zdar a sílu, draci a dračice. Jak to pálí a roste? U mne sklizeň nic moc. Vypadalo to nadějně, ale po nějaký době začaly rostliny stagnovat a teď už ani nekvetou. Poupat je na nich hromada, ale smůla, neotevřou se. Hnojivo střídám Kristalon plod a květ a takový granulovaný z guánem z Hoštic. Nepomáhá to, tak jsem došel k názoru, že milejm kytkám chybí vápník. Pozítří hodlám na listy aplikovat 0,5% roztok ledku vápenatého, snad to pomůže. A když ne, tak ne... Pokud byste ale někdo měl lepší nápad, neváhejte se vyžbleptnout v komentářích.

Ale pojďme na dnešní recenzi. Omáčku od amerického výrobce Jardine's mi sehnal kámoš ze Slovenska Maťko, se kterým jsem ji pak na letošním Chillibraní vyměnil za Agenta. Díky kámo, příště snad bude víc času na pokec.

Přísady: papričky habanero, mrkev, cibule, limetová šťáva, ocet, česnek a sůl.

Hm, samý dobrý věci, že jo? Ještě bych dodal, že omáčka neobsahuje žádná umělá barviva a konzervanty.


Vzhled: flaštička z bílého skla má objem 150 ml. Její hrdlo ukrývá plastový špunt s otvorem pro snadnější dávkování. Nálepka se mi docela líbí, evokuje starý dobrý časy, kdy ještě byla Amerika zemí statečných žen a krásných mužů... nebo naopak? Údaj XX HOT ve spodní části etikety registruju, ale beru s rezervou. XX hot omáček už jsme tu pár měli, což?

Konzistence a barva: co se barvy týká, „texaský nakopávák“ je pěkně tmavě oranžový. Jednotlivé přísady jsou poměrně rozmělněné, jen sem tam narazíte na semínko papričky.

Vůně: svěží vůně zeleniny je velmi příjemná, ovšem něco mi silně připomíná. Už vím, takhle nějak přece voněla Belizean Heat! To samo o sobě vůbec není špatně, jen mne pobavilo, že si po takový době vzpomenu na vůni konkrétního výrobku. Docela bych si dal přímé srovnání těchto dvou omáček.

Chuť: ajta krajta, tak omáčku na lžičku a lžičku do pusy, ať to trochu odsejpá! Nu, omáčka je v puse příjemně slizovitá, ovšem chuti dominují slaná s kyselou. Je mi jasný, že nejde o výrobek, který budete baštit jen tak, takže předčasné závěry z toho vyvozovat nebudu, ale hlásit se to musí. Jinak je chuť docela ok, papričky jsou cíti, sem tam si kousnete do semínka, prostě tady je všechno vesměs v pořádku a něco podobného jsem od omáčky tohoto typu čekal.

Pálivost: nástup je příjemně rychlý, pálivost vás rozhodně nezničí, ale rozhodně nejde o švindl. Pusa vás nebude pálit nijak extra dlouho, po chvíli máte chuť si dát znovu.  

Jídlo: omáčka se výborně hodí na pizzu a na špagety, neurazí do salátu a svou roli splní i třeba v bramboračce. Že jste nikdy nejedli pálivou bramboračku? Chyba!

Je třeba zmínit, že v jídle se pálivost omáčky prosazuje podstatně méně.

Cena a užitná hodnota: na svém webshopu nabízí výrobce omáčku za 3,95 USD. Těžko říct, kolik by stála u nás, ale kdyby to bylo do 120 Kč, asi by to bylo ok. Užitná hodnota je i navzdory nižší ceně trochu slabší, připravte se na to, že bude mizet dost rychle. Po dvou týdnech nepříliš intenzivního používání mi v lahvičce zbývá tak pětina obsahu.

Shrnutí: dobrá, ale spíše průměrná omáčka. Ani výjimečně dobrá, ani švindl.

Žádné komentáře:

Okomentovat